Treninzi

Nova znanja i vještine iz medijske pismenosti steklo 50 nastavnika/ca

09.03.2020.

Oko 50 nastavnika/ca srednjih i osnovnih škola iz čitave Crne Gore je tokom februara i marta prošlo obuku “Nova medijska pismenost – participativna kultura za pariticipativnu demokratiju“ u organizaciji Instituta za medije, čiji je cilj jačanje medijskog obrazovanja.

Zadnji trening se održao u Kolašinu, za 14 nastavnica iz Berana, Bijelog Polja, Kolašina, Mojkovca i Podgorice. Nastavnice su pokazale veliko interesovanje za ovakav vid obuka i navele da je djeci potrebna medijska pismenost.

“Uprkos stereotipu da mlade ne zanimaju vijesti, jedno od novijih istraživanja pokazalo je da mladi ljudi konzumiraju puno vijesti, da su one dio njihovog društvenog života, ali da mnogi nisu sigurni kako da uoče i prepoznaju dezinfomacije”, ukazala je na radionici profesorica Božena Jelušić koja je zajedno sa nezavisnim, medijskim ekspertom Dragoljubom Vukovićem vodila radionicu.

Imajući u vidu veliku izloženost djece i mladih dezinformacijama, poluistinama, lažima, širenju stereotipa, značajan dio ove, ali i prethodne dvije radionice, bio je posvećen dekonstrukciji medijskih tekstova na temu “Mržnja ili tolerancija”.

Razmotreni su elementi objektivnog izvještavanja, razlike u pristupima u izvještavanju u korist građana u odnosu na rad u korist ekonomskih I političkih centara moći.

Pažnja je posvećena izazovima medijske scene u digitalnom dobu, uticaju društvenih mreža i dijeljenju sadržaja sa istih, te oblicima ugrožavanja bezbjednosti na društvenim mrežama.

Fokusirali smo se i na fenomen lažnih vijesti o čem je govorio gostujući predavač, dugogodišnji glavni i odgovorni urednik Radija Slobodna Evropa Nenad Pejić. On je ukazao na “atraktivnosti” lažnih vijestu, na činjenicu da se one brže “primaju” u podijeljenim društvima, te na načine borbe protiv lažnih vijesti.

Predavači i učesnici su se saglasili u stavu da je obrazovni sistem jedan od ključnih načina borbe protiv lažnih vijesti i dezinformalcija.

Program treninga je licenciran kod Zavoda za školstvo Crne Gore i nastavnici/će prenijeti učenicima/cama stečena znanja i vještine i motivisati ih da kroz praktičan rad izraze svoje razumijevanje, doživljaj i kreativnost na temu medijske pismenosti.

Treninzi su dio projekta „Čitaj između redova“ koji sprovodi Institut za medije Crne Gore uz podršku Ambasade SAD-a u Podgorici, u okviru “Programa za pomoć profesionalizaciji medija”.

Scroll to Top